tiistai 2. maaliskuuta 2010

Pitkästä aikaa jotakin





No niin, hengissä ollaan edelleen. Pääsi laiskuus iskemään ja onhan täällä alkanut itteensä kiireiseksi saamaan kun niin haluaa. Meikä nyt sitten muutti Villasta vaatimattomaampaan. 2 000 000 maksoin eka kuukauden ja jaoin huoneen. Sit ois pitäny maksaa 4 000 000 omasta huoneesta niin päätin kattoo jotain muuta. Nyt asustelen ihan kaiken huikeuden vieressä kuitenkin rauhallisessa mestassa. Maksan 1 500 000 rupiaa. Ilmastointi ja lämmin vesi, ihan jees. Tosin voishan sitä huomattavasti halvemmalla asua. Oikee hinta vois olla ehkä 1000 000 tuosta. Yks paikallinen kaveri maksaa kuukaudessa 250 000 eli alkke 20 euroo pienestä huoneesta mut oli se oikeestaan ihan viihtyisä kun se oli siisti ja siel oli kaikki tarpeellinen. Tosin ei ilmastointia.

Mä suoritin tässä sukelluskortin. Kolme päivää kesti ja sukellettiin 6 kertaa meressä. Oli tosi mahtavaa. Saatiin tehtyä sukellusvideokin.

Sit mä kävin paikallisen kaverin luona pohjois-Balilla kun sen setä on kalastaja siellä. Mukana oli yks Henri vielä. Oltiin siellä yötä ja käytiin kalastamassa isoa kalaa. Tosin huono päivä eikä tullu mitään. Nähtiin kuitenkin delfiinejä. Oli tosi hieno setti!

Sitten mä olin parin kiinalaisen ja parin paikallisen kans kolmen päivän tripillä. Kateltiin delfiinejä, snorklattiin ja kiivettiin vuorelle, joka on jotain 1700m. Nähtiin kraatereita ja kaikkee muuta siistii. Siellä tulee niin kuumaa höyryä maasta että voi laittaa kanan munan siihen ja se kypsyy sit. Myös banaanin voi kuorineen laittaa siihen niin siitä tulee semmonen tumma ja kaiketi aika hyvän makuinen.

Koulua on vähän. Aika pelleilyä. Tosin mä oon aatellu että voisin opetella tuon indonesian kielen. Se on aika helppoo ja reenaamalla sen vois oppia. Osaan mä sitä vähän käytellä jo. Oon sitä paitsi luokkani priimus =D. No en vaineskaan, mut ihan hyvin siellä pärjään, ehkä muilla on vähän alhainen motivaatio opiskella, tosin kyl siellä jotkut osaa siinä missä minäkin.

Kävin myös morjestaa yhtä perhettä täällä, pyysivät kun oltiin yhdellä exculla että jos tulisin niille käymään. Tosi mukavia, pitää mennä uudestaankin.

Nyt on tullut käytyä keilailemassakin kun tossa on yks mesta jossa on maanantaisin ja tiistaisin kohtuu halpaa. Surffaamassakin oon vähän käyny. Kyllä siinä tuntuu, että turpaansa saa.

Tume on Balilla 11.3.-25.3. Tätä odotan innolla!

Tässä kai nää ihmeellisimmät jutut täällä...

1 kommentti:

  1. Eikö oo aika vaikeeta se surffaus alun jälkeen? ;) Itteki kuvittelin sen jälkeen ku seisaalleen pääsi, että tässäkö tää oli – ei ihan :)
    Vaatii vähä silmää nähdä ne ripit yms. Itte en koittanu ku kahtena päivänä, eikä se ennen lautailemattomalle oo ihan helppoa...
    Oliko pullonokkadelffiinejä? Nehän on ihan hiton isoja! Näin itteki niitä pari NZssa ja yllätyin aika lailla.
    Ei vissiin se Cyclone Tomas paljo oo sielä tuntunu mikä taas Fidzillä pyöri?!

    VastaaPoista